tisdag 3 februari 2009

Vårgarderoben

Eftersom Olga börjat följa med oss ut ibland (hon var t.ex med oss på nyårspromenaden här i stan. Då satt hon mest innanför husses jacka) och det är bra mkt kallare här än på savannen, har jag tag tänkt att hon borde få lite kläder. Vi brukar sätta på henne en halsduk i alla fall, men det räcker ju inte så långt...

Så när jag kände mig lite pysslig i helgen letade jag upp några överblivna tygbitar och sydde lite kläder till Olga. Först ut blev en fleecejacka. Den är gjord av en ärm från en tröja jag köpte i Malmö för att göra råtthängmattor av (jag sålde såna på den tiden). Den har gröna muddar och en liten dragkedja i halsen.


Jag hade lite idéer jag fått när jag sydde tröjan, så jag passade på att sy lite mer när jag ändå hade farten uppe. Nu blev det en vår/höstkappa av en barnkjol jag köpte för att det var billigare att köpa en hel kjol än bara dragkedjan, som jag var ute efter. Svarta kantband runt om, och guldknappar med ankare på, från nån påse med knappar jag köpt på loppis för läääänge sen.


För att hon skulle känna sig lite snoffsigare sydde jag i tvättlapparna från kjolen i kappan oxå, så den ser ut som ett köpeplagg. =) Olga var väldigt nöjd med helgens kläder och ville helst sova i dem.

2 kommentarer:

  1. Så FiN dU är OLgA. Du mÅStE vErKLiGen vaRa deN sNyGgasTe GiRaFfeN i StaN.

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en stilig giraff! Puss på söta mulen! /Husse

    SvaraRadera