lördag 31 januari 2009

Lördag


haR du baRa soVit idag, sVen??

jaG har åkT bil meD mattE och hUsse.
OcH jag HaR EN giraFfbiLstoL. mäNniskovaLpen anVändeR deN när intE jaG åKer BiL.

FörsT giCk de pÅ stan etT taG.
JaG stannade i biLen och sÅv. jag hadE faktiSkt vaRit vaKen i nÄstan en tiMme!

sEn åktE vi tiLl hobByruMmeT.
dÄr fiNns ingEn sJåkladGlaSs.

huSsE och maTte måLadE liTe. dEt läT intE ilLa allS.
men det LUkTADe illA! jaG ficK ett andNinGsskyDd aTt sÄtta fÖr mulen av MatTe.
maTte är snÄll.




dEt äR liTe lÅngtrÅkigt i hobbyRummeT.
jaG lÄste liTe.

öRter är inte miTt speCialintresSe direkT, mEn det vaR vad som faNns till buDs.






ocH lyfTe liTe vikTer.
jaG är snarT en jÄttestaRkare giraFf!








sEn hade mattE och hussE kÖpt semLor.
deT är inte aLls liKA gott som sjÅkladglAss, men funkaR.

jaG satt JÄTTeLÄNGE mEd muLen i pÅseN innAn dE sluTade mÅla och ägNade sig åt de viktiGa sAkerna: mAt!
SEN åkTe vi ÄntligEn och handLade.

G-L-a-S-S!!

2 kommentarer:

  1. Jo JaG Har MEst SåVit idAg. KunDe GåtT På BröLlop Men MaTte GicK utAn miG. MeN JaG såVEr I En JÄtTeSKön Vagn. Den äR Brun. Som Jag. Så Har Jag koLLat På TeveSerIer i MatteS MobiL. Och SpelAt DatAsPel Med MatTe. Hade Jag BaRa haFt etT MunSPEl hade Jag SpeLat På deT heLa DageN.

    SvaraRadera
  2. ja, diN vaGn ser supergoSig ut! mEn jag giLlar att sAmsova.

    jaG brukAr frySa när Vi är uTe, sÅ mattE har sYtt vÄrldens snyGgaste fleeCejaCka åT mig iKväll. Jag är SnyggAre äN NÅNSiN i dEn!

    SvaraRadera