lördag 31 januari 2009

Mina vänner

jaG vet intE hur giraFfer bruKar ha det med vÄnNer, fÖr jag har komMit bort frÅn min mammA och det Är sÅnt som girafFmammor lÄr sina barN, tror jAg.

i vilkEt fall har jag fLera väNner.
Matte och husse sÅ klart.
De är sNälla och ger mig gos och sjÅkladglass. ÅssÅ fÅr jag sova i deras säNg. Den är stor och mjuk och skÖn och har massor mEd kuddar.

SEn är där musikkaninEn. Han bor mEst inne hos människovalpEn men vi häNger iblaNd när vaLpen intE är här.

InnE hos valpen bor fLera aNdra djur. och en GIRaFF! dEn heter girAffis och är faktiSkt ganskA trÅkig.
Jag trOR att haN är eftErbliven, men det säger jag iNte sÅ hÖgt att han hÖr det!


och nu har jag Sven ocksÅ! haN är En släktiNg till mig, om än avlägsEn.
Det ser man pÅ att vi har samma-lika muLar. snygGaste mularna i världeN om ni frÅgar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar